Perşembe, Temmuz 03, 2008

Yaratıcılık

Doktor Mantar ve desteği olmazsa bu iş olmaz. Sayesinde ampul yandı, konu bulundu: Yaratıcılık...

Bir zamanlar gazetelerin 3. sayfalarındaki küçük puntolarla yazılan ilginç haberlerden biri dikkatimi çekti. Haber İngiltere'de yapılan bir araştırma ile ilgili idi. Araştırma sonucunda sorunlu ailelerin çocuklarının daha yaratıcı oldukları ortaya çıkmış. Haberi ilk önce yadırgadım. Nasıl yani? Özenilen, o kadar öğrenilmeye çalışılan bir şey nasıl olur da istenmeyen bir durumdan ortaya çıkardı. Fakat daha sonra hak verdim. Yaratıcılık ortada bir problem sorun, rahatsız eden birşey olduğunda ortaya doğal olarak çıkıyor. Öyle ben yaratıcı olayım dedip ne kadar yaratıcıcı olabilirsiniz ki. Hadi deneyin bakalım; yarın bugünden daha çok yaratıcı olun :-)))

Sorun gerek sorun... Tembel adam yaratıcı olur mesela. Çünkü üşenmeyen adama göre bir sıkıntısı vardır. Sıkıntıyı çözmeli, çok emek- zaman harcamadan işi halletmelidir. Kısacası efendim öyle rahatınız yerindeyse, halinizden memnun iseniz yaratıcı olmanız zor. Aile sorunluysa zaten doğal ortam sunulmuştur size. Daha ne istiyorsunuz! Kendi başınızın çaresine bakmalısınız. İş kıl.... o zaman atlatma yolları. Ya da herşey normal, bünye rahatsız. Kaşınıyor, deşiyor yapayım birşeyler diyor. Buyrun işte size sorun....

Tabii ki işte, ailede ve sizde problem olmayabilir. Bu durumda iyyyy ne kadar sıkıcısınız, bir kediniz bile yok.... Yaratıcı olamazsınız.... Siz özel derse gidin. Belki gelişirsiniz.

Yok yok gelişirsiniz. Kaşınma yöntemleri kişiden kişiye değiştiği gibi, kişinin kaşınma yöntemi zaman içinde de değişebilir. İş ev aile denklemine bir özel hobi eklersiniz alın size dert. Hayvan beslersiniz; onu bunu şunu yaparsınız bu kentte hepsi dert. Hemen problem çözme yollarını bulmanız gerekir. Ama bunların güzelliği hayata kattıkları farklılıklar, farklı düşünceler ve en sonunda ise farklı şekilde bakabilme yeteneğini kazandırması, neden olmasın sorunu sordurabilmesi değil midir? (Züğürt tesellisi mi desek).... Bu zenginlik para ile ölçülemez. Ve paradigmalar zaman zaman değişmedikçe insan olmanın ne anlamı var ki?

Efenim yaratıcılık konusunda internetten birşeyler bulayım dedim. Öpüşürken yaratcılı olun diye bir sayfa çıktı. Yaratıcılığın sınırı yok bilesiniz.
Sonra bir yerde tevekkül kelimesini doğru şekilde kullanabilir miyim oldum. Olabilir mi diye araştırıken eksi sozlukte soyle bir tanım buldum, ilgimi sekti paylasmak istedim: " kirmaniye göre: bulmak ve kaybetmek sırasında kalbin sukûnet içinde olmasıdır. "

Eylemlerimiz devam edecek. Bir sonraki konu hııımmm hımmm buldum... arkası yarın....

3 yorum:

3.SayfaTarayıcısı dedi ki...

Ben lottoyu sana yollasam sekerim nasıl olur :) hem çok yaratıcı biliyosun :))

anasazi dedi ki...

hııımmm hııımmm..
neden olmasın?
( altından ne çıkacak acaba? - korkmalı mıyım?) hımmm hımmm

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.