Perşembe, Nisan 10, 2008

Merhaba

Kedinin meraklı meraklı burnunu kapı aralığından sokup dışarıyı incelediği gibi burnumu sanal aleme tekrar sokayım istedim. Kaşınıyor olmalıyım, bir de üstüne işsiz olmalıyım...

Yıllar önce bir yazımı arkadaşlara göndermiştim. O zaman yüksek öğrenimini Amerikanyada devam ettiren bir tanesi "kiz başımıza blogger mı olacan" dediydi de ben birşey anlamadıydım. Neyse aradan onca zaman geçti, arkadaş vatana geri döndü, develer tellal oldu, bende artık sanal alemlere geri döneyim dedim.

Peki ne yazacağım, ne yazmak gerekir!!! Akşama ne pişirsem sorunsalı ile aynı mıdır bu? Ya da daha derin olarak yeni lezzetler kazanma çalışmaları mı yapmak gerekir? Bilmiyorum, bilemiyorum.... Ve çok korkuyorum!!! Benim raytingim kaç olacak, kimler beni okuyacak, nerelerden izleneceğim.....

Neyse ben başlayayım eskileri buraya atmaya, zaman zaman içinde göreceğiz fikir uçuşmalarını, kalemin sivriliğini, tatlı dili..... Zaten en azından fikir dünyamızda kendin çal, kendin oyna zikrinde olmadık mı bugüne kadar....

10/04/2008

4 yorum:

Kültür Mantarı dedi ki...

şimdi bu blog aleminde 2 tip yazar vardır

1-okunan yazarlar
2-yazan yazarlar.

okunan yazar olmak için düzenli yazman, gelen yorumlara cevap vermen şart. benim gibi her konuda yazanların başarı şansı düşüktür. belli bir konu üzerine uzamanlaşmış bloglar herzaman daha kalıcı oluyorlar.

ayrıca insanlar sena sana verilen linklerden gelmiyor. blog dünyasında sevdiğin bloglara yorum yapman lazım. insanlar seni genelde bu yorumlarından bulup ilginç bulursa takip etmeye başlıyorlar..

yani bir blgo yazısı okuduğunda, o yazı ile ilgli ne düşündüğünü mutlaka yorum olarak yazmalasın.

hım güzelmiş deyip siteyi kapatma.
-hımm güzelmiş diye yorum yap..:)

Kültür Mantarı dedi ki...

ayrıca okumayı kolaylaştırmak için güzel bir tasarım iyi olur.

ayrıca çok uzun yazma.. uzun yazıları 2 ye bölsen daha iyi olur.

sonra yazdıklarına konu ile ilgli vey aironik bi rfotoğraf eklemende okuma hevesini arttırabilir.. :)

Kültür Mantarı dedi ki...

ayrıca bir çok blogger ınyaptığı bir hata vardır.

çok ama çok kişisel şeyler okuyucu ilglinedirmez. duygular düşünceler çok çarpıcı değilse eğer pek okuyucunun umrunda olmaz.

okuyucu asıl deneyimlerle, haberlerle ilgilenir. yani salt bilgi çok daha kullanışlıdır. :)

anasazi dedi ki...

yeni başlayanlara blog dersi için sağolasın kültür mantarı...
ben de bundan sonra blogumla döverim seni diyeceğim :-)